Hoofdstuk 1. Algemene bepalingen

Art. 1 Definities

In deze algemene
voorwaarden en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

  1. bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument of opdrachtgever gebruik kan maken van zijn ontbindingsrecht;
  2. consument: de koper, natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf;
  3. consumentkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  4. dag: kalenderdag
  5. duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat de consument of opdrachtgever of de handelaar in staat stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  6. ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, al dan niet mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt;
  7. ondubbelzinnige verklaring: de verklaring van een consument of opdrachtgever aan de ondernemer die slechts voor één uitleg vatbaar is. De verklaring bevat in ieder geval:
  8. naam van de consument of opdrachtgever;
  9. (factuur)adres;
  10. (factuur)postcode en woonplaats;
  11. telefoonnummer;
  12. e-mailadres;
  13. ordernummer;
  14. product waarop de verklaring betrekking heeft.
  15. opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een opdracht verstrekt aan ondernemer;
  16. overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen de handelaar en de consument of opdrachtgever wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument of opdrachtgever en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand;

Art. 2 De ondernemer   

                Ondernemer:                                      Tavolo
enzo

                Gevestigd te:                                       Westerkerkweg 79, 1606 BB te Venhuizen, Nederland

                KvK-nummer:                                      65082079

                E-mailadres:                                         info@tavoloenzo.nl

                Telefoonnummer:                              +31 (0) 6 51587651

Art. 3 De onderneming

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere
    aan Tavolo enzo gelieerde website, waaronder https://tavoloenzo.nl.

Art. 4 Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer
    en consument of opdrachtgever.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument of opdrachtgever beschikbaar gesteld. Indien
    dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer
    zijn in te zien en zij op verzoek van de consument of opdrachtgever zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan, in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
    consument of opdrachtgever ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
    deze door de consument of opdrachtgever op een eenvoudige manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
    mogelijk is, zal, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
    kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument of opdrachtgever langs
    elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. De algemene voorwaarden zijn te allen tijde te raadplegen op de websites
    van de ondernemer.
  5. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid
    van overeenkomstige toepassing en kan de consument of opdrachtgever zich in
    geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
    toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Art. 5 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument of opdrachtgever zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument of opdrachtgever op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Hoofdstuk 2. De overeenkomst

Art. 6 Prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van
    de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven of kennelijke
    fouten.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
    waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen.
  4. Prijsverhogingen
    vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen; of
  6. de consument of opdrachtgever de bevoegdheid heeft de
    overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
    ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
    btw.

Art. 7 Aanbod

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving
    van de aangeboden zaken en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument of
    opdrachtgever mogelijk te maken.
  2. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn
    deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden zaken en/of diensten. Indien
    de weergave niet waarheidsgetrouw is, wordt dat expliciet in het aanbod
    vermeld.
  3. Voordat de consument of opdrachtgever gebonden is aan
    een overeenkomst op afstand, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod,
    verstrekt de ondernemer de consument of opdrachtgever op duidelijke en
    begrijpelijke wijze, voor zover van toepassing op dat aanbod, de volgende
    informatie:
  4. de totale prijs van de zaak, met inbegrip van alle
    belastingen;
  5. in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of
    portokosten en eventuele andere kosten of, indien deze kosten redelijkerwijs op
    voorhand niet kunnen worden berekend, het feit dat dergelijke kosten
    verschuldigd kunnen zijn;
  6. de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en
    welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  7. het al dan niet van toepassing zijn van het ontbindingsrecht;
  8. de wijze van betaling, levering,
    uitvoering, de termijn waarbinnen de ondernemer zich verbindt de zaak te
    leveren of de diensten te verlenen en, voor zover van toepassing, het
    klachtafhandelingsbeleid van de ondernemer;
  9. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de
    termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  10. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand
    indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand
    worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het
    gebruikte communicatiemiddel;
  11. of de overeenkomst na
    de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument
    of opdrachtgever te raadplegen is;
  12. de manier waarop de consument of opdrachtgever, voor
    het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte
    gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  13. de eventuele andere talen waarin, naast het
    Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  14. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft
    onderworpen en de wijze waarop de consument of opdrachtgever deze gedragscodes
    langs elektronische weg kan raadplegen;
  15. indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft
    of onder voorwaarden geschiedt, de uiterlijke geldigheidsduur of de
    uitdrukkelijke voorwaarden waaronder het aanbod kan worden aanvaard.
  16. Kennelijke
    fouten in het aanbod, kennelijke verschrijvingen daaronder begrepen, binden de
    ondernemer niet. Uitdrukkelijk hierbij genoemd zijn fouten in de aanbieding
    geadverteerd elders dan op de site van de ondernemer, waarbij de informatie op
    de site van de ondernemer te allen tijde als leidend wordt beschouwd. Mede
    onder een kennelijke fout wordt verstaan een dusdanig laag aanbod dat de consument
    of opdrachtgever wist of in redelijkheid behoorde te weten dat het een
    kennelijke verschrijving in het aanbod betrof.  
  17. In geval de consument of opdrachtgever is ingegaan op
    een aanbod met een kennelijke verschrijving of kennelijke fout, wordt de consument
    of opdrachtgever onverwijld per e-mail van de kennelijke fout op de hoogte
    gesteld. In de e-mail wordt tevens een termijn gesteld waarbinnen de consument
    of opdrachtgever de mogelijkheid wordt geboden in te gaan op het juiste aanbod.

Art. 8 Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het
    bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door
    de consument of opdrachtgever en het voldoen aan de daarbij gestelde
    voorwaarden.
  2. Indien de consument of opdrachtgever het aanbod langs
    elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
    elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van dat aanbod. Zolang de
    ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument
    of opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst langs elektronische weg tot
    stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische
    maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt
    zij voor een veilige webomgeving. Indien de consument of opdrachtgever
    elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. Indien bij de ondernemer na het sluiten van de
    overeenkomst ter harer kennis gekomen omstandigheden haar goede grond geven te
    vrezen dat de consument of opdrachtgever niet aan de betalingsverplichting gaat
    voldoen, mag de ondernemer de nakoming van haar deel van de overeenkomst
    opschorten, de overeenkomst ontbinden of aan de uitvoering van de overeenkomst
    bijzondere voorwaarden verbinden.
  5. De ondernemer stuurt de consument of opdrachtgever bij
    de zaak of dienst de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat
    deze door de consument of opdrachtgever op een toegankelijke manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, mee:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar
    de consument of opdrachtgever met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument
    of opdrachtgever van het ontbindingssrecht gebruik kan maken, dan wel een
    duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het ontbindingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na
    aankoop;
  9. de in artikel 7 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen
    gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument of
    opdrachtgever heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien
    de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

Hoofdstuk 3. Uitvoering van de overeenkomst

Art. 9 Levering

  1. De ondernemer neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de
    uitvoering van bestellingen en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening
    van diensten. Mocht een product toch beschadigd bij de consument of
    opdrachtgever worden afgeleverd dan kan zij dit de ondernemer binnen 3
    werkdagen na aflevering van het product melden via een ondubbelzinnige
    verklaring, met inachtneming van hetgeen bepaald in art. 1 onder g van deze
    voorwaarden.
  2. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 7 van
    deze voorwaarden is vermeld, voert de ondernemer geaccepteerde bestellingen met
    bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uit, tenzij een langere
    leveringstermijn is overeengekomen.
  3. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien
    een bestelling niet, dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
    ontvangt de consument of opdrachtgever hiervan, uiterlijk 30 dagen nadat de
    bestelling geplaatst is, bericht. De consument of opdrachtgever heeft in dat
    geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en recht op eventuele
    schadevergoeding.
  4. Producten worden afgeleverd op het door de consument of opdrachtgever aan
    de ondernemer opgegeven adres. Indien het adres niet blijkt te kloppen en/of
    het product wordt teruggestuurd, wordt door de ondernemer geen verdere actie
    ondernomen.
  5. Producten waarover binnen twee maanden niet door de consument of
    opdrachtgever is beschikt of waarvoor de consument of opdrachtgever zich binnen
    die periode niet heeft gemeld, vervallen aan de ondernemer.
  6. Als de consument of opdrachtgever te kennen heeft gegeven aanspraak te
    willen maken op een teruggestuurd product, worden eventuele kosten voor
    verzending in rekening gebracht bij de consument of opdrachtgever.
  7. Het product wordt na ontvangst van de kosten voor verzending aan de consument
    of opdrachtgever teruggestuurd. De terugzending wordt op dezelfde wijze
    behandeld als de eerste verzending. De overige bepalingen van dit artikel zijn
    op de terugzending van overeenkomstige toepassing.

Art. 10 Betaling

  1. Betaling is mogelijk op de daartoe door de ondernemer aangeboden betaalmethoden.
  2. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument of
    opdrachtgever verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het
    ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in art. 17 lid 1 van deze voorwaarden.
    In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze
    termijn aan nadat de consument of opdrachtgever de bevestiging van de
    overeenkomst heeft ontvangen.
  3. Bij de verkoop van producten aan consument mag in algemene voorwaarden
    nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer
    vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden
    aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en),
    alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 
  4. De consument of opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte
    of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  5. In geval van wanbetaling van de consument of opdrachtgever heeft de
    ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument
    of opdrachtgever kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Art. 11 Shoptegoed

  1. Shoptegoed is geldig tot de in het aanbod van het shoptegoed gestelde
    termijn.
  2. Indien in het aanbod van het shoptegoed geen termijn is gesteld, is het
    shoptegoed geldig voor 5 jaar.
  3. De termijn van het shoptegoed vangt aan op de dag volgend op de dag waarop
    het shoptegoed is verstuurd.

Hoofdstuk 4 Bijzondere bepalingen, conformiteit
en garantie

Art. 12 Intellectuele
eigendom

  1. Ondernemer
    behoudt te allen tijde het recht op alle intellectuele eigendom, welke
    voortvloeien uit of het resultaat zijn van de door ondernemer geleverde dienst,
    tenzij expliciet anders is overeengekomen.
  2. Alle
    rechten van intellectuele of industrieel eigendom, alsmede soortgelijke rechten
    tot bescherming van informatie, welke betrekking hebben op de door ondernemer
    vervaardigde en aan opdrachtgever geleverde producten en/of diensten, blijven
    eigendom van ondernemer. Niets in de met opdrachtgever gesloten of te sluiten
    overeenkomst strekt tot overdracht van zodanige rechten, tenzij expliciet
    anders is overeengekomen.
  3. Opdrachtgever
    verkrijgt, tenzij partijen expliciet anders zijn overeengekomen, slechts een
    niet exclusief en niet overdraagbaar gebruiksrecht tot het gebruik van de
    producten en resultaten van de diensten voor de overeengekomen doelstellingen.
    Opdrachtgever zal zich bij zulk gebruik strikt houden aan de voorwaarden,
    neergelegd in de Algemene Voorwaarden of anderszins aan opdrachtgever opgelegd.
  4. Opdrachtgever
    is niet gerechtigd de producten en resultaten van diensten aan te wenden anders
    dan ten behoeve van het gebruik van de zaken waarop zij betrekking hebben.
  5. Opdrachtgever
    is niet gerechtigd de producten en resultaten van de diensten of de daarin
    besloten of op andere wijze aan hem/haar bekend geworden gegevens te
    verveelvoudigen en/of aan derden te openbaren, tenzij ondernemer uitdrukkelijk
    schriftelijk toestemming hiervoor geeft.
  6. Opdrachtgever
    zal aanduidingen van ondernemer of haar leveranciers betreffende
    auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectuele
    eigendom niet verwijderen of wijzigen.
  7. Ondernemer
    staat ervoor in dat zij gerechtigd is het gebruiksrecht aan opdrachtgever te
    verstrekken en vrijwaart opdrachtgever tegen eventuele aanspraken van derden
    terzake. Deze bepaling is niet van toepassing indien en voorzover de producten
    en/of resultaten van de diensten zijn gewijzigd en/of indien deze zijn geleverd
    in samenhang met goederen van derden, tenzij opdrachtgever in het laatst
    genoemde geval aantoont dat de aanspraken van derden uitsluitend betrekking
    hebben op de door ondernemer geleverde producten en/of resultaten van de
    diensten.
  8. Bij
    overtreding van het in de voorgaande leden bepaalde is opdrachtgever aan
    ondernemer voor iedere overtreding een boete van €25.000,00 verschuldigd,
    ongeacht de overige rechten van ondernemer op nakoming, ontbinding,
    schadevergoeding en dergelijke.

Art. 13 Eigendomsvoorbehoud

  1. Ondernemer
    behoudt de eigendom van alle door hem geleverde zaken, totdat de opdrachtgever
    volledig aan al zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
  2. De opdrachtgever
    is vóór bedoelde eigendomsovergang niet bevoegd deze zaken, anders dan
    overeenkomstig zijn normale bedrijf en de normale bestemming van de zaken, te
    verkopen, af te leveren of anderszins te vervreemden. Het is opdrachtgever
    voorts niet toegestaan om deze zaken te verpanden of aan derden enig ander
    recht daarop te verlenen zolang de eigendom van deze zaken niet op de opdrachtgever
    is overgegaan.
  3. De opdrachtgever
    is verplicht de zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd zorgvuldig
    en als herkenbaar eigendom van ondernemer te bewaren.

Art. 14 Conformiteit

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten beantwoorden
    aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke
    eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
    voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een product beantwoordt in ieder geval niet aan de overeenkomst indien zij,
    mede gelet op de aard van het product en de mededelingen die de ondernemer over
    het product heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de consument of
    opdrachtgever op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
  3. De consument of opdrachtgever kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet
    aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van
    de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn, in het bijzonder
    gelet op hetgeen bepaald in art. 15 van deze voorwaarden.
  4. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur
    verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die
    de consument of opdrachtgever op grond van de overeenkomst tegenover de
    ondernemer kan doen gelden.

Art. 15 Bijzondere bepalingen conformiteit

  1. Naast nieuwe producten biedt de ondernemer ook refurbished producten aan.
  2. Onder refurbished producten vallen producten die:
  3. retour zijn gekomen van een eerdere verkoop aan een consument of
    opdrachtgever;
  4. afkomstig zijn uit een omvangrijke verkopersretour;
  5. gebruikt zijn als etalagemodel; of
  6. gebruikt zijn voor productfoto`s.
  7. Refurbished producten zijn te allen tijde getest, waar nodig schoongemaakt,
    op het uiterlijk beoordeeld en opnieuw verpakt, mogelijk in een neutrale
    verpakking.
  8. Omdat refurbished producten uit de verpakking zijn geweest, vertonen zij
    mogelijk lichte gebruikssporen. Onder gebruikssporen worden verstaan lichte krasjes,
    onvolkomenheden en kleine optische imperfecties aan het product. Het vertonen
    van gebruikssporen is geen reden aan te nemen dat een product niet voldoet aan
    de eisen van conformiteit, als bedoeld in art. 14 van deze voorwaarden.
  9. Indien het aanbod een refurbished product betreft, wordt daarvan door de
    ondernemer altijd melding gemaakt.
  10. Op een refurbished product zijn de bepalingen van het ontbindingsrecht van
    overeenkomstige toepassing, tenzij de ondernemer in het aanbod expliciet is
    afgeweken van die bepalingen.  

Art. 16 Garantie

  1. De ondernemer hanteert een garantietermijn van twee jaar, tenzij expliciet
    in het aanbod anders is vermeld of de garantietermijn gezien de aard van het
    product onredelijk is.
  2. In het geval van refurbished producten hanteert de ondernemer een
    garantietermijn van 12 maanden, tenzij expliciet anders is overeengekomen.
  3. De garantie geldt niet, indien het gebrek te wijten is aan:
  4. onoplettendheid van de consument of opdrachtgever;
  5. oneigenlijk gebruik van het product;
  6. gebruiksschade;
  7. opzettelijke beschadiging; of
  8. nagelaten verzorging van het product.
  9. De ondernemer gaat ervan uit dat een product ondeugdelijk was toen de consument
    of opdrachtgever het product kocht, indien het gebrek zich binnen zes maanden
    na aankoop openbaart, tenzij de aard van het product zich daartegen verzet.
  10. De consument of opdrachtgever moet binnen twee maanden nadat het gebrek
    zich heeft geopenbaard, daarvan schriftelijk op ondubbelzinnige wijze melding
    maken bij de ondernemer, met inachtneming van hetgeen bepaald in art 1 onder g
    van deze voorwaarden.
  11. Indien het gebrek niet binnen twee maanden na het openbaren gemeld is bij
    de ondernemer, vervalt het recht op garantie.
  12. De ondernemer probeert te allen tijde eerst het product te repareren.
    Indien reparatie in redelijkheid niet mogelijk is, biedt de ondernemer een
    vervangend product aan. De consument of opdrachtgever heeft pas recht op
    restitutie van het aankoopbedrag indien reparatie redelijkerwijs niet mogelijk
    is en geen vervangend product geleverd kan worden.
  13. Reparatie is kosteloos indien het gebrek zich binnen zes maanden na aankoop
    heeft geopenbaard. Afhankelijk van de omstandigheden van het geval kunnen
    kosten voor reparatie in rekening gebracht worden, indien het gebrek zich na
    zes maanden heeft geopenbaard. De consument of opdrachtgever wordt te allen
    tijde eerst op de hoogte gebracht van de kosten van reparatie, alvorens de
    ondernemer tot de reparatie overgaat.
  14. Valt de reparatie niet onder de garantie, maar is reparatie in redelijkheid
    wel mogelijk, dan kan toch tot de reparatie overgegaan worden. De consument of
    opdrachtgever wordt per e-mail van de mogelijkheid tot en de kosten van
    reparatie op de hoogte gebracht. Tot de reparatie wordt overgegaan indien de consument
    of opdrachtgever hiervoor toestemming heeft gegeven.
  15. De ondernemer streeft naar een reparatietijd van vier tot acht weken. Is de
    ondernemer afhankelijk van voor de reparatie ingeschakelde derden of levering
    van onderdelen door ingeschakelde derden, dan kan de reparatietijd oplopen tot
    drie of vier maanden.
  16. Geen beroep op ontbinding kan worden gedaan vanwege een te lange
    doorlooptijd van de reparatie.
  17. De garantietermijn wordt, in geval van reparatie, opgeschort gedurende de
    termijn dat het product ter reparatie is aangeboden.

Hoofdstuk 5 Ontbinding en geschillen

Art. 17.
Ontbindingsrecht

  1. De consument kan de koop op afstand zonder opgave van reden ontbinden tot
    een termijn van 14 dagen is verstreken, na:
  2. bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de
    overeenkomst wordt gesloten.
  3. bij een consumentkoop:
  4. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die
    niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen;
  5. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die
    niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen, indien de consument
    in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld die afzonderlijk
    worden geleverd;
  6. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die
    niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
    ontvangen indien de levering van een product bestaat uit verschillende
    zendingen of onderdelen; of
  7. de dag warop de consument of een door de consument aangewezen derde, die
    niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die
    strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode.
  8. De consument oefent het in lid 1
    bedoelde recht uit door binnen de in lid 1 gestelde termijn aan de ondernemer een
    daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring te doen, met inachtneming van
    hetgeen bepaald in art. 1 onderdeel g van deze voorwaarden.
  9. Indien de consument een ondubbelzinnige verklaring doet aan de ondernemer, dan
    bevestigt de ondernemer de ontvangst van deze verklaring per e-mail. In deze
    e-mail worden tevens de benodigde gegevens verstrekt voor de juiste verzending
    van het product dat ten grondslag ligt aan de ontbonden overeenkomst.
  10. Indien de ondubbelzinnige verklaring de ondernemer niet heeft bereikt, ligt
    de bewijslast van het versturen bij de consument.
  11. De ondernemer behoudt zich het recht voor onvolledige of onjuiste verklaringen
    niet in behandeling te nemen.
  12. Het enkel terugsturen van het product wordt niet gezien als het uitoefenen
    van het recht van ontbinding. Op het enkel terugsturen van het product door de consument
    is art. 9 van deze voorwaarden van overeenkomstige toepassing.
  13. De consument is verantwoordelijk voor een correcte terugzending van het
    product in een deugdelijke verpakking. Onder een deugdelijke verpakking wordt
    in ieder geval verstaan de onbeschadigde verpakking waarin het product aan de consument
    of opdrachtgever geleverd is.
  14. Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening
    van het in lid 1 bedoelde recht.
  15. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het
    product veroorzaakt door een, voor het terugsturen, door de consument
    ingeschakelde derde. Op de consument rust de bewijslast voor het op juiste
    wijze verzenden en verzekeren van het product in geval van vermissing of
    beschadiging gedurende de terugzending.
  16. Ruilen van een product is niet mogelijk. Het staat de consument vrij om een
    overeenkomst, binnen de in lid 1 gestelde termijn, te ontbinden en  een nieuw product te bestellen.

Art. 18 Uitsluiting ontbindingsrecht

  1. De consument of opdrachtgever heeft geen recht van ontbinding bij
    producten:
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties
    van de consument of opdrachtgever;
  3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  5. die snel kunnen bederven of verouderen;
  6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  7. zijnde audio- en/of video-opnamen
    en computersoftware waarvan de consument of opdrachtgever de verzegeling heeft verbroken
    of, in het geval van onlinecursussen, vanaf het moment dat de consument of
    opdrachtgever heeft ingelogd;
  8. zijnde losse kranten en tijdschriften; of
  9. zijnde de levering van digitale inhoud die niet op een
    materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met
    uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument of opdrachtgever en de
    consument of opdrachtgever heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van
    zijn recht van ontbinding.
  10. De consument of opdrachtgever heeft geen recht van ontbinding bij diensten:
  11. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
    verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  12. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument of
    opdrachtgever is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; of
  13. betreffende weddenschappen en loterijen.
  14. De ondernemer kan het herroepingsrecht als bedoeld in de leden 1 en 2
    slechts uitsluiten, indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans
    tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Art. 19 Kosten in geval van ontbinding

  1. De kosten voor het terugzenden van een product komen, in geval van een
    beroep op het ontbindingsrecht, voor rekening van de consument.
  2. De ondernemer behoudt zich, in geval van ontbinding, het recht voor niet
    het gehele aankoopbedrag terug te storten, indien het product beschadigingen
    heeft of gebruikt is anders dan noodzakelijk is om vast te stellen of het
    product voldoet aan de wensen van de consument.
  3. Indien de consument een
    aankoopbedrag heeft betaald, wordt het bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van
    het product bij de ondernemer, terugbetaald, een en ander met inachtneming van
    hetgeen bepaald in lid 2.
  4. De consument wordt onverwijld, met redenen omkleed, per e-mail op de hoogte
    gesteld van het feit dat niet het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald. De
    consument kan afzien van het recht van ontbinding, indien niet het volledige aankoopbedrag
    wordt terugbetaald, door middel van een ondubbelzinnige verklaring aan de ondernemer,
    met inachtneming van hetgeen bepaald in art. 1 onder g van deze voorwaarden.
  5. Indien niet het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald, wacht de
    ondernemer tot 14 dagen na ontvangst van het product met terugbetalen van het
    gedeeltelijke aankoopbedrag. De consument kan afzien van zijn ontbindingsrecht
    tot het moment dat het gedeeltelijke aankoopbedrag is teruggestort op zijn
    rekening.
  6. Indien de consument afziet van
    het ontbindingsrecht, komen de kosten voor verzending voor rekening van de consument.
    Na ontvangst van de kosten voor verzending wordt het product binnen 14 dagen
    door de ondernemer teruggestuurd.

Art. 20 Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure
    en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd,
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument
    of opdrachtgever de gebreken heeft geconstateerd. Klachten kunnen door middel
    van een ondubbelzinnige verklaring, met inachtneming van het bepaalde in art 1
    onder g van deze voorwaarden, bij de ondernemer worden neergelegd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
    termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
    wanneer de consument of opdrachtgever een meer uitvoerig antwoord kan
    verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
    geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Art. 21 Wijzigen van de Algemene Voorwaarden

  1. Opdrachtnemer is
    steeds bevoegd deze algemene voorwaarden te wijzigen.
  2. Wijzigingen
    zullen voor de opdrachtgever slechts verbindend worden, indien de opdrachtnemer
    de opdrachtgever van de wijzigingen van de algemene voorwaarden in kennis heeft
    gesteld en veertien dagen na dagtekening van deze kennisgeving zijn verstreken,
    zonder dat de opdrachtgever opdrachtnemer schriftelijk te kennen heeft gegeven
    met de wijzigingen niet in te stemmen.

Art. 22 Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument of opdrachtgever
    waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
    recht van toepassing.
  2. Alle geschillen tussen partijen die
    uit deze overeenkomst voortvloeien zullen, indien niet anders tussen partijen
    is overeengekomen, door de meest gerede partij worden voorgelegd aan de ter
    zake bevoegde Nederlandse rechter van de vestigingsplaats van ondernemer.
  3. Indien bij gerechtelijke uitspraak een
    of meer artikelen van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard, zullen
    overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en
    zullen ondernemer en opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen
    ter vervanging van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen overeen te komen,
    waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de nietige, dan wel
    vernietigde bepalingen in acht worden genomen.